Mums i Japan.

Min man kommer från landet som har världens godaste mat. Japan.
I höst ska vi åka dit, för att lilla prinsessan ska få träffa släktingarna i sitt andra hemland.
Jag längtar efter shoppingen, kulturen, människorna...men allra mest efter maten!! :D

Jag brukar alltid ta foto av maträtterna innan vi börjar äta... Jag är (ö)känd för det inom familjen, haha. :)
Så här kommer några bilder av mina japanska favoriter:


Sushi, speciellt "katsuo".



Okonomiyaki.
Huvudingrediensen är bl.a. finriven kål. Googla det!



Gyoza.
Knyten med god fyllning.



Yakitori är grillade kycklingspett...
Mmmmm....



Jajaja, jag vet att det här inte räknas som mat.
Men Mister Donuts munkar är supergoda och ett måste när vi åker till Japan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0