Föredetta spelnörd funderar...

Det fanns en tid när jag älskade tv- och dataspel. Nu finns det ingen tid över till sånt (kanske lite Singstar då och då) och inga pengar heller för den delen. Men jag drömmer om att spela det senaste Final Fantasy på PS3. Behöver en PS3 först, förståss... :)
Om vi bara kan sälja vår jobbiga Japan-importerade bil så ska vi skaffa oss det! *Längtar*

Dessa är mina favoritspel genom tiderna...



Mitt allra första spel var Sega´s Sonic the hedgehog. Ibland, sådär en gång varannat år, brukar jag plocka fram den gamla konsolen som finns hos min pappa och spela lite. Sonic och dessutom Alex the kid. Nostalgiroligt.




FF7. Final Fantasy-serien är min ultimata favorit. Speciellt 7:an. Jag har spenderat väldigt många timmar på det spelet. Men ska jag vara riktigt ärlig så har jag aldrig klarat spelet till 100 %. :D




När jag var i 20-årsåldern var min stora favorit The Elder Scrolls III - Morrowind, som jag spelade på X-box. Otroligt stort och vackert spel!
...Som jag inte klarat till slutet. Men försökte inte heller, eftersom jag inte ville det skulle ta slut. :)

Andra spel som jag fastnat för och minns är Theme Hospital (Hihi), Super Mario (of course!), Silent Hill (こわい!) och Age of empires (Vem vill inte ha lite makt?).

Vad gillar/gillade ni för spel?

Kommentarer
Postat av: Mimmi

MORROWIND! Whoa! Någon med lite spelsmak! Jag spelade det som besatt på både PC och Xbox. Helt otroligt spel. Man behövde inte spela mainquestet till slutet, det var ju en av de grymma sakerna med spelet :D



SV: Jo, jag tänker lite på det ibland hur det kommer att bli när jag själv får barn, undrar vilka känslor som poppar upp. Hur känner din man det? Hans föräldrar får ju inte träffa Miu-chan så ofta? Kanske är lättare för killar, känns så ibland i alla fall.



Just nu så saknar jag aldrig min familj. Det känns så hemskt att säga det men det är så. Jag har ett 08 nummer som dom kan ringa när dom vill och jag kan ringa dom. Märker inte att dom är så långt borta. Jag har mitt egna liv här och min familj har aldrig varit en del av det så jag tror det är därför jag inte tänker så mycket på det.

Det är jättelätt! Jag träffar massa människor hela tiden, vissa blir vänner för livet och andra bara vänner för kvällen. Japaner är så mycket mer öppna för nya vänskaper och det blir också vi utlänningar som är här. Så det har varit nemas problemas : D Mina 3 närmaste tjejkompisar bor här i Japan.

2010-09-24 @ 14:04:17
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Postat av: Max Colliander

Åååh, sj uppvuxen med Sonic the Hedgehog, främst tvåan. Du vet att det finns Collection-spel till Playstation 2 med typ alla gamla Sonic-spel på en skiva? Underbart. Älskar med Final Fantasy-serien och just spelat ut sjuan idag, inte min favorit men kanske för att alla säger att det är den bästa. Det första jag spelade ordentligt var tian, och det är det finaste tycker jag. Story-mässigt är det nog inget som slår Metal Gear Solid-spelens berättelse men spelstilen är ju en del action som man oundvikligt måste gilla. Heavy Rain till PS 3 är grymt coolt annars. Har o spelat ut FF 13 till PS3, ha inte för höga förväntningar på det, men lätt värt pengarna. Oj vart väldigt lång kommentar, ha de bra

2011-01-16 @ 20:07:48
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0